Το Audi Q5 SUV είναι ένα από τα πιο δημοφιλή SUV στη μεσαία κατηγορία σε όλη την Ευρώπη για περισσότερα από 15 χρόνια. Η τελευταία γενιά που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους έγινε ακόμα πιο σύγχρονη και δυναμική. Είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και πλέον τροφοδοτείται από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEVplus.
Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες. Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα. ‘Αλλα πρακτικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν έναν ακόμη μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, πολυάριθμους μικρότερους χώρους αποθήκευσης για γυαλιά ηλίου, κλειδιά και άλλα καθημερινά αντικείμενα, μία επαγωγική και ψυχόμενη θέση φόρτισης με ισχύ 15 Watts στην μπροστινή κεντρική κονσόλα, δύο θύρες USB-C εμπρός και δύο πίσω.
Η αεροδυναμική και η αεροακουστική του νέου Audi Q5 SUV έχουν βελτιστοποιηθεί. Το επενδυμένο στο κάτω μέρος αμάξωμα και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα εμπρός και πίσω τμήματα παίζουν σημαντικό ρόλο στην αεροδυναμική. Αεροκουρτίνες χρησιμοποιούνται για να διοχετεύουν τη ροή του αέρα και να την κατευθύνουν πέρα από τους θόλους των τροχών, έτσι ώστε να ρέει γύρω από τους μπροστινούς τροχούς και τα πλαϊνά του οχήματος με όσο το δυνατόν λιγότερες αναταράξεις.
Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEVplus. Το νέο σύστημα με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW (24 ίπποι) ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEVplus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση).
Στην Ελλάδα αρχικά θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
Ως προς τους κινητήρες, υπάρχουν ο 2.0 TFSI που αποδίδει 150 kW (204 ίππους) με μέγιστη ροπή 340 Nm, ο 2.0 TDI γενιάς EA 288 evo που αποδίδει 150 kW (204 ίππους) και 400 Nm ροπής και ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων είναι ισχύος 270 kW (367 ίππους) και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm.